Lean leadership – tworzenie uczucia niedosytu jakości
Przeszkolonych menedżerów
%
Przeszkolonych przez nas menedżerów pracuje w środowisku lean
Lean Leadership to autonomia w zakresie kreowania środowiska, w którym ludzie stają się właścicielami procesów. Rób. Działaj. Zmieniaj. Proponuj. Nie gub głównego celu – bo robimy biznes, ale twórz ludziom warunki, aby ludzie mieli uczucie niedosytu jakości.
Zadaj sobie pytanie, jako menedżer, ile rzeczy w firmie Ty i Twoi pracownicy robicie w firmie z innymi dlatego, że lubicie to robić wspólnie, a nie dlatego, że macie je na liście zadań do odhaczenia.
Podejrzewamy, że o takiej koncepcji lean leadershipu mogłeś jeszcze nie słyszeć. A korzystają z niej firmy, które są liderami w swoich branżach.
My tak rozumiemy istotę lean leadership – o którym przeczytasz niżej.
Jak tworzymy autonomię, aby pojawiło się w organizacji uczucie niedosytu jakości?
Kiedy lean działa? Wtedy gdy w firmie istnieją narzędzia lean i ludzie “patrzący na rzeczywistosć w sposób lean”.
Aby do tego doprowadzić wykorzystujemy do tego metodę Standardu Kompetencji Menedżerskich – sprawdzoną w ponad 200 firmach.
Zdaniem naszych klientów gwarantuje ona, że wszystkie osoby współpracujące ze sobą w ramach korzystania z narzędzi lean będą potrafiły tworzyć warunki do tego, aby każdemu chciało się zaangażować w proces doskonenia organizacji.
1. Lean leadership - dla menedżerów.
Jest to 6 obszarów merytorycznych, które umożliwiają menedżerom wprowadzenie przewidywalnych, tak ważnych w lean, zasad współpracy – tak, aby pracownicy czuli “niedosyt jakości” i kiedy on się pojawi chcieli wtedy skorzystać ze sprawdzonych narzędzi leanowych.
Wtedy pojawia się równowaga pomiędzy procesem, a myśleniem i to właśnie przenosi firmę na poziom bycia konkurencyjną, a nie konkurującą.
2. Lean leadership - dla pracowników.
Dlaczego menedżerowie u naszych klientów podjęli decyzję, żeby rozwijać kompetencje swoich pracowników w zakresie lean leadership – który opisaliśmy w linku poniżej?
Ludzie uczą się czytać i pisać, ale to nie znaczy, że automatycznie mając tą kompetencję będą potrafili myśleć (słynne hasło: “przeczytaj ze zrozumieniem – przecież umiesz czytać”). Analogicznie można przenieść to porównanie do świata lean. Można wyposażyć ludzi w całą masę narzędzi z obszaru lean, ale nie oznacza to automatycznie, że będą kreatywn i że pojawi się u nich uczucie niedosytu jakości.
Do tego, żeby ludzie zaczęli myśleć kreatywnie, żeby byli zainteresowani ponoszeniem ryzyka lub wprowadzaniem zmian potrzebują konkretnych narzędzi (kompetencji).
Jakich i w jaki sposób rozwijanych opisujemy w linku poniżej.
Współpraca ta przyniosła bardzo wymierne korzyści, zarówno w zakresie przebudowy kultury organizacyjnej, jak również istotnego wzrostu EBITDA.
Kiedy sięgnę pamięcią do spotkań z moimi przyjaciółmi, podczas których często wymieniamy się doświadczeniami ze szkoleń, rzeki słów wypływających z moich ust na temat naszych spotkań, świadomości jaką w nas obudziliście i osiągniętych, wymiernych korzyści, zastanawiam się czy opisanie wszystkiego w kilku słowach jest możliwe.
Przez 5 lat wspólnie z Krzysztofem i jego zespołem zrealizowaliśmy 4 projekty rozwojowe dla kadry kierowniczej na wszystkich szczeblach zarządzania. Nikt z uczestników nie pozostał obojętny. Spotkamy się ponownie!
Kontakt
BLOG artykuły, plakaty, materiały dla menedżerów
Wrzutka decyzyjna
,,Granaty,, decyzyjne zabijają współpracę i czasami ,,ludzi,, Jest różnica, kiedy duża zmienność otoczenia wymusza zmianę priorytetów decyzyjnych. A kiedy niekompetencja pomieszana z ignorancją w zarządzaniu wprowadzają chaos. I zaczyna się wrzucanie...
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...